Kiedy uzywamy swiatel awaryjnych

Kiedy używamy świateł awaryjnych

W jakich okolicznościach kierowca może używać świateł awaryjnych:
Postój z powodu uszkodzenia pojazdu lub wypadku.
(oprócz świateł awaryjnych należy ustawić także za pojazdem ostrzegawczy
trójkąt odblaskowy):
- na autostradzie lub drodze ekspresowej w odległości – 100 m,
- poza obszarem zabudowanym na innej drodze – 30-50 m,
- na obszarze zabudowanym w miejscu gdzie zabronione jest zatrzymanie pojazdu
– ustawiamy trójkąt zaraz za pojazdem lub na pojeździe (na wysokości 1 m).
W czasie wsiadania lub ...

Czytaj więcej →
0

Z przeziebieniem lub grypa w aucie

Zima jest okresem w którym zachorowalność znacznie wzrasta.

Często kierowcy zadają sobie pytania – czy w czasie trwania przeziębienia

czy grypy powinni pozostać w domu, czy jednak jechać samochodem do pracy.

Kierowca musi zachowywać się odpowiedzialnie.

Gdy czuje się źle lub zażywa leki, które wpływają na jego sprawność motoryczną,

to powinien zrezygnować z jazdy autem lub np. skorzystać z transportu publicznego.

Mocne przeziębienie lub grypa mogą opóźnić ...

Czytaj więcej →
0

Resuscytacja – sztuczne oddychanie

Resuscytacja – sztuczne oddychanie

Istnieją dwie metody sztucznego oddychania:

1. Głowa silnie odgięta. Dłoń oparta na czole chorego, kciuk i palec wskazujący szczelnie zaciskają nos. Usta ratowanego lekko rozchylone.

Ratujący przyciska swoje szeroko rozwarte usta do ust chorego i robi wdech

(nie za głęboki; nieco głębszy niż przy normalnym oddychaniu).

Po wdmuchnięciu cofa szybko swoją głowę.

Patrząc kątem oka na klatkę piersiową ratowanego może po ruchach żeber ocenić skuteczność sztucznego oddychania.

Słychać również szmer powietrza wydobywającego się z ust chorego i ...

Czytaj więcej →
0

Po zazyciu tego leku nie kieruj samochodem

Nie wiemy dokładnie, ilu polskich kierowców prowadzi „pod wpływem leków” – informuje “Gazeta Wyborcza”. Nikt takich badań nie prowadził. Wiadomo jednak, że zaliczamy się do nacji, które lubią połykać różne pigułki. Najgorzej jest z tymi, którzy po raz pierwszy „łapią” chorobę, dostają receptę i zaczynają stosować całkiem nieznany sobie lek (chorzy przewlekle zazwyczaj znają działania uboczne swoich tabletek). Zawodzą ulotki dołączane do leków. Trudno w nich szukać prostych, przejrzystych ostrzeżeń typu: „Po zażyciu tego leku nie kieruj samochodem przez następną ...

Czytaj więcej →
0

Zmęczenie – mikrosen kierowcy

Zmęczenie – mikrosen kierowcy

Mikrosen to krótki, płytki sen, który może trwać od 1 do nawet 30 sekund. Występuje, gdy człowiek jest zmęczony i senny.
Dodatkowe czynniki, które mogą sprzyjać takim epizodom,
to wykonywanie monotonnych zadań, takich jak np. prowadzenie samochodu.
Im mniej uwagi wymaga droga, tym większe prawdopodobieństwo
krótkiego zaśnięcia. W czasie mikrosnu nasze ciało nie śpi,
ale mózg nie funkcjonuje w pełni.

Objawy, które powinny zaniepokoić samego kierowcę to:

częste ziewanie,
nagłe dreszcze,
puste spojrzenie, wpatrywanie się
częste, ale ...

Czytaj więcej →
0

Kiedy uzywamy swiatel awaryjnych

W jakich okolicznościach kierowca może używać świateł awaryjnych:

  • Postój z powodu uszkodzenia pojazdu lub wypadku. (oprócz świateł awaryjnych należy ustawić także za pojazdem ostrzegawczy

    trójkąt odblaskowy):

    - na autostradzie lub drodze ekspresowej w odległości – 100 m,

    - poza ...

Czytaj więcej →
0

Bezpieczny odstęp – droga hamowania pojazdu

Kierowca zobowiązany jest do zachowania odstępu niezbędnego do

uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania się pojazdu

będącego z przodu

2 sekundy to minimalny dystans między pojazdami przy sprzyjających

warunkach atmosferycznych jadąc z prędkością do 60 km/h.

Należy go zwiększyć o minimum sekundę jadąc za:

- jednośladem

- dużym autem

- podczas niepogody.

Odległość od pojazdu poprzedzającego trzeba zwiększać zawsze, gdy

warunki atmosferyczne lub obciążenie samochodu sprawią, że wydłuża się

droga. Także ograniczona widoczność – czyli np. jazda nocą po nieoświetlonej

drodze lub we mgle.

Z tego powodu także należy zwiększać dystans za ...

Czytaj więcej →
0

Hamowanie awaryjne jesienią

Podczas awaryjnego hamowania samochód może zatrzymać się na całkiem

innym dystansie niż w normalnych warunkach.

Wszystko zależy od nawierzchni. Niewielu kierowców zdaje sobie sprawę

ze zmiany przyczepności na różnej nawierzchni i w różnych warunkach

pogodowych.

Wbrew pozorom podczas mocnego deszczu przyczepność jest lepsza,

niż gdy na asfalt spadają dopiero pierwsze krople wody.

Wiatr nanosi na jezdnię kurz, piasek i śmieci, drobiny oleju.

Pierwsze krople zamieniają tę mieszankę w bardzo śliską maź.

Jeżeli wykonujemy gwałtowny manewr w takich warunkach – łatwo wpaść w ...

Czytaj więcej →
0

Pasy bezpieczeństwa

Pasy bezpieczeństwa są najbardziej efektywnym urządzeniem chroniącym
pasażera podczas wypadku. Aż 60% osób siedzących z tyłu nadal nie zapina pasów.

Od 1998 roku jest obowiązek zapinania pasów bezpieczeństwa wszystkich pasażerów – bezwzględnie również tych, którzy siedzą z tyłu, ponieważ stanowią oni śmiertelne niebezpieczeństwo nie tylko dla siebie, ale i dla osób siedzących przed nimi.
Pas działa tym skuteczniej, im ściślej i dokładniej przylega do ciała.
Pas dolny powinien znajdować się jak najniżej na biodrach, opinając je,
a pas poprzeczny powinien ...

Czytaj więcej →
0

Kierowania pojazdem pod wpływem stresu

Kierowania pojazdem pod wpływem stresu

Prowadzenie samochodu to zadanie, wymagające koncentracji i spokoju.
Dużo kierowców przyznaje, że przynajmniej raz w tygodniu prowadzi auto pod wpływem stresu czy pod wpłyewm złości. Zdenerwowani kierowcy są bardziej skłonni do podejmowania ryzyka:
przekraczania prędkości
szybkich i nagłych zmian pasów ruchu
Prowadzenie samochodu może być bardziej stresujące niż podróż komunikacją miejską. Zestresowany kierowca ponosi większe ryzyko zaangażowania w niebezpieczny wypadek, w którym ktoś zostanie ranny lub zabity.
Stres może powodować bardzo wiele czynników. Nie możemy wpłynąć ...

Czytaj więcej →
0
Page 2 of 11 12345...»