Czynności o których musimy pamiętać aby zmiana koła okazała się łatwa nie tylko dla panów.
- Bezpieczeństwo – przed przystąpieniem do zmiany koła należy zapewnić bezpieczeństwo sobie, pasażerom, oraz innym uczestnikom ruchu drogowego. Najlepiej zjechać na pobocze, lub skorzystać z pasa awaryjnego( jeśli taki jest).
- Trójkąt ostrzegawczy – jest następną czynnością którą trzeba wykonać ustawiając go w odpowiedniej odległości za samochodem. Należy również poprosić pasażerów, aby opuścili samochód i poczekali w bezpiecznym miejscu.
- Ustawienie samochodu – jeśli jest taka możliwość należy ustawić samochód na równej i płaskiej powierzchni. Koła pojazdu powinny być wyprostowane, natomiast hamulec ręczny zaciągnięty. Nie należy zostawiać samochodu na jałowym biegu, odpowiedni będzie bieg pierwszy lub wsteczny.
- Zablokowanie samochodu – do blokady auta można użyć klinów, ale jeśli takich nie posiadamy wkładamy pod koła np. większy kamień.
- Ściągnięcie kołpaka – jeśli koło posiada kołpak należy go zdjąć
- Odkręcenie śrub mocujących
- klucz , lewarek i koło zapasowe – potrzebne przedmioty do dalszych czynności
- Luzowanie śrub – każdą śrubę powinno się tylko lekko poluzować (maksymalnie o jeden obrót klucza).
- Ustawienie lewarka – najlepiej podnośnik położyć na twardej powierzchni, co zapobiegnie jego wpadnięciu w podłoże. Miejsce, do którego należy przyłożyć lewarek jest oznaczone, jednak gdyby jego znalezienie sprawiało trudność, właściwym punktem jest połączenie progu samochodu ze słupkiem.
- Podniesienie pojazdu – podnieść auto na taką wysokość aby koło swobodnie się kręciło.
- Odkręcanie śrub mocujących – odkręcić śruby i zdjąć uszkodzone koło.
- Zakładanie koła zapasowego – zakładając koło zapasowe należy upewnić się czy znajduje się ono w odpowiedniej pozycji. Pomogą w tym bolce wystające z bębna hamulcowego lub tarczy, na które należy nałożyć otwory w kole.
- Zakręcanie śrub – jeśli pozycja jest właściwa przystępujemy do zakręcania śrub, które lekko dokręcamy.
- Opuszczanie auta – następnie można już opuścić samochód z lewarka i mocno dokręcić śruby mocujące – metodą „na krzyż” – to znaczy, że dokręcamy śruby do siebie przeciwległe.
- Zakładanie kołpaka – gdy koło jest już przymocowane trzeba założyć kołpak.
- Na koniec – należy schować zepsute koło, lewarek, narzędzia, klin i trójkąt ostrzegawczy.