ul. Oficerska 3, Wrocław

Blog

Układ ESP

Układ ESP – łączy cechy ABS-u z ASR-em.
ABS – (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania)
z ASR- (system zapobiegania poślizgowi kół napędowych).
ESP analizuje tor jazdy pojazdu za pomocą czujników, z których sygnały trafiają do komputera.
W momencie, gdy auto zbacza z toru, układ powoduje hamowanie kół, aby pojazd odzyskał właściwy kierunek jazdy.
Jeśli np. na zakręcie w lewo, samochód stał się
podsterowny (przednie koła wyjeżdżają na zewnątrz), ESP przyhamowuje lewe tylne koło.
Przy nadsterowności (koła z tyłu wyjeżdżają na zewnątrz),
układ przyhamowuje prawe przednie koło.
Dzięki temu auto nie wypada do rowu, a więc nie dochodzi do wypadku.
Układ ten niejako koryguje błędy kierowcy i tym samym nie dopuszcza do wypadku.
Dlatego jazda staje się dużo bardziej bezpieczna.
Pamiętajmy jednak, że mając nawet ten dodatkowy układ, musimy jeździć rozsądnie.
Jeśli przy dużej prędkości wejdziemy w zakręt, a jezdnia będzie mokra, ESP wprawdzie zadziała, ale nie na tyle skutecznie, by skorygować błąd.
Auto siłą bezwładności wyleci do rowu lub uderzy w przydrożne drzewo.
Układ ESP – łączy cechy ABS-u z ASR-em.ABS – (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z ASR- (system zapobiegania poślizgowi kół napędowych).ESP analizuje tor jazdy pojazdu za pomocą czujników, z których sygnały trafiają do komputera. W momencie, gdy auto zbacza z toru, układ powoduje hamowanie kół, aby pojazd odzyskał właściwy kierunek jazdy. Jeśli np. na zakręcie w lewo, samochód stał się podsterowny (przednie koła wyjeżdżają na zewnątrz), ESP przyhamowuje lewe tylne koło. Przy nadsterowności (koła z tyłu wyjeżdżają na zewnątrz),układ przyhamowuje prawe przednie koło.
Dzięki temu auto nie wypada do rowu, a więc nie dochodzi do wypadku. Układ ten niejako koryguje błędy kierowcy i tym samym nie dopuszcza do wypadku. Dlatego jazda staje się dużo bardziej bezpieczna. Pamiętajmy jednak, że mając nawet ten dodatkowy układ, musimy jeździć rozsądnie. Jeśli przy dużej prędkości wejdziemy w zakręt, a jezdnia będzie mokra, ESP wprawdzie zadziała, ale nie na tyle skutecznie, by skorygować błąd. Auto siłą bezwładności wyleci do rowu lub uderzy w przydrożne drzewo.

MajorTree.pl | Turboszkoła © 2019 Wszelkie prawa zastrzeżone. | Polityka Cookies