Właściwe obuwie dla kobiety kierowcy: szpilki – czy obuwie sportowe?

Aż 43 proc. Polek przyznaje się do prowadzenia samochodu w szpilkach a 7 proc. w butach na koturnach. Pozostałe 50 proc. wybiera obuwie sportowe.
Dziennikarka programu TVN “Dzień Dobry” rozmawiała z Joanną Zientarską, dziennikarką motoryzacyjną. Na pytanie dlaczego kobiety nie powinny prowadzić samochodów w butach na wysokim obcasie. Co mają zrobić panie, które chodzą tylko w szpilkach?
Padła odpowiedź:
aby stopy dobrze czuły nacisk na pedał, musimy mieć wyczucie tych pedałów.
Koturny i obcasy powodują, że nie czujemy pedałów – ...

Czytaj więcej →
0

Musimy pomagać na drodze !

Wypadek jest trudnym doświadczeniem i często ani uczestnicy oraz świadkowie nie wiedzą jak powinni się zachować. Nawet jak byli przeszkoleni na kursie pierwszej pomocy – sytuacja stresowa powoduje dezorientację i nagle tracimy głowę.

W pierwszej kolejności musimy zabezpieczyć miejsce zdarzenia,

powiadomić odpowiednie służby i pomóc poszkodowanym.

Często od naszej reakcji zależy, czy poszkodowany przeżyje do przyjazdu karetki.

Zabezpieczenie miejsca zdarzenia

Pierwszą czynnością powinno być zabezpieczenie miejsca wypadku, aby nie powodować dalszego zagrożenia na drodze.

Na autostradzie lub drodze ...

Czytaj więcej →
0

Cofanie

Jest to manewr kiedy auto porusza się do tyłu przy użyciu biegu wstecznego.

Kierujący pojazdem jest obowiązany przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować szczególną ostrożność,

  • sprawdzić czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia,
  • upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda w razie potrzeby może posiłkować się pomocą drugiej osoby;
  • zabrania się cofania w tunelu, na moście, wiadukcie, autostradzie na drodze ekspresowej.

Czytaj więcej →

0

Zażywasz leki – nie kieruj samochodem

Nie wiadomo dokładnie, ilu polskich kierowców prowadzi „pod wpływem leków”. Nikt takich badań nie prowadził. Wiadomo jednak, że zaliczamy się do nacji, które lubią połykać różne pigułki. Najgorzej jest z tymi, którzy po raz pierwszy „łapią” chorobę, dostają receptę i zaczynają stosować całkiem nieznany sobie lek (chorzy przewlekle zazwyczaj znają działania uboczne swoich tabletek).

Zawodzą ulotki dołączane do leków. Trudno w nich szukać prostych, przejrzystych ostrzeżeń typu: „Po zażyciu tego leku nie kieruj samochodem przez następną ...

Czytaj więcej →
0

Wymagane dokumenty aby przystąpić do egzaminu na prawo jazdy

Termin egzaminu kursant ustala w chwili składania wymaganych dokumentów w Dziale Obsługi Klienta w WORD – zie. Z terminu można zrezygnować, najpóźniej do godziny 12.00 dnia poprzedzającego egzamin, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Powinien to uczynić osobiście, a w przypadkach losowych – telefonicznie.

W Dziale Obsługi Klienta osoba zdająca otrzymuje zaświadczenie, w którym zapisane są jej dane osobowe, a także data i godzina egzaminu oraz kategoria prawa jazdy o którą się ubiega.

Warunkiem przystąpienia ...

Czytaj więcej →
0

Agresja na drodze

Największym grzechem naszych kierowców jest zadufanie i agresja.

  • zadufanie to przekonanie o własnej nieomylności.
  • agresja to odruchowa reakcja na trudną sytuację.

Jest to wymuszanie pierwszeństwa, wyprzedzanie na trzeciego, ale też blokowanie lewego pasa przez kierowcę, który postanowił nie przekraczać dopuszczalnej prędkości. To postawa typu „ja ci pokażę” wzmocniona przekonaniem,

że za mną stoi prawo. Napędza klasycznych piratów drogowych,

ale jest też paliwem wychowawców – innej kategorii kierowców.

Czytaj więcej →

0

stres – jak sobie z nim poradzić

Co to jest stres?

Stres jest naturalną reakcją organizmu na stresor (sytuację wywołującą stres).

W sytuacji stresowej do krwi wydzielane są hormony takie jak adrenalina i noradrenalina. Powodują one podniesienie tętna, przyspieszenie oddechu oraz rozszerzenie źrenic. Serce wraz z krwią pompuje więcej tlenu do mięśni przygotowując organizm do reakcji na zagrożenie.

Stres jest bardzo potrzebny; w każdej chwili możesz znaleźć się w niebezpiecznej sytuacji,

z której cało wyjść możesz ...

Czytaj więcej →
0

Jakie powinno być ciśnienie w oponach?

Właściwe ciśnienie w oponach jest ważnym czynnikiem bezpieczeństwa i trwałości, powinno być kontrolowane na zimno.

W przypadku kontroli na ciepło – dodać 0.3 atmosfery do ciśnienia zalecanego.

Kontrola ciśnienia w oponach powinna być wykonywana regularnie w przybliżeniu raz na dwa tygodnie.

Spadek ciśnienia można wyjaśnić poprzez – naturalne rozchodzenie się powietrza poprzez elementy składowe opony, spadki temperatury otoczenia, niewielkie przebicia, które w przypadku opony bezdętkowej nie powodują natychmiastowego ujścia powietrza,

natomiast ...

Czytaj więcej →
0

Wpływ szarych komórek kursantów na jazdę samochodem

Wielu instruktorów jazdy wiele razy ma do czynienia z kursantami, dla których obserwacja otoczenia, kręcenie kołem kierownicy, zmiana biegów i wciskanie pedałów to czynności,

z których każda zdaje się zabierać całe zasoby uwagi.

W efekcie taki kursant niezamierzenie skręca w prawo podczas zerkania w prawe lusterko lub niepoprawnie wciska pedał sprzęgła, zmieniając bieg.

Zachowania takie mogą prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze

i wymagać od instruktora zwiększonej czujności oraz często ...

Czytaj więcej →
0

Nowy taryfikator mandatów i punktów karnych

Jest już podpisany nowy taryfikator mandatów i punktów karnych, które otrzymają kierowcy łamiący przepisy drogowe

Rozporządzenie określa:

  • sposób punktowania;
  • liczbę punktów odpowiadających naruszeniu przepisów ruchu drogowego;
  • warunki i sposób prowadzenia ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego;
  • tryb występowania z wnioskiem o kontrolne sprawdzenie kwalifikacji;
  • warunki i tryb występowania z wnioskiem o cofnięcie uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi;
  • jednostki upoważnione do prowadzenia szkolenia, którego odbycie spowoduje zmniejszenie liczby ...
Czytaj więcej →
0
Page 5 of 11 «...34567...»